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Master Informatique, Parcours : Géométrie et informatique graphique (GIG)

Le parcours GIG s’articule autour de la modélisation 3D, de l’informatique graphique et de la géométrie appliquée. Les objectifs pédagogiques ont autant une orientation « professionnelle » que « recherche » : le modèle géométrique étant au cœur des problématiques, il s’agit de travailler sur les méthodes de génération automatique d’objets 3D et sur les algorithmes de traitement de la géométrie dans les contextes de la conception assistée par ordinateur, du rendu, de l’animation, de la réalité virtuelle et augmentée et de l’industrie du jeu vidéo.

Pédagogie

  • FUNDAMENTAL PREREQUISITES

    Information non disponible
  • FUNDAMENTAL PREREQUISITES

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  • LEARNING SITES

    • SCIENCES, Marseille Luminy
  • LEARNING AND RESEARCH

    The GIG curriculum is both research- and industry-oriented, with no explicit distinction.

    After the master, the students will be able to apply to industry positions (graphic developers for video games, 3D engines, graphic algorithms, simulation, VR and AR, geometric data analysis, real-time graphic applications, mobile graphic applications) or to continue in the academic world and apply for a PhD position. National research communities are supporting the master GIG : AFIG (Computer Graphics French Association), GTMG (Geometric Modeling Workgroup), GT GeoDis (Discrete Geometry Workgroup), GdR IGRV (Computer Graphics and Virtual Reality Workgroup).

    Information non disponible

    Members of the pedagogical team of the master GIG are members of the LIS lab (Computer Science and Systems) in the following research teams : G-Mod, ACRO, QARMA, BDA. Other members come from ENSAM (Arts et Métiers), or other labs of the area.

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  • PROFESSIONAL SKILLS TO BE ACQUIRED

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  • INTERNSHIPS AND SUPERVISED PROJECTS

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  • LEARNING COURSES LIST

Inscription

Responsable du parcours