Le parcours GIG s’articule autour de la modélisation 3D, de l’informatique graphique et de la géométrie appliquée. Les objectifs pédagogiques ont autant une orientation « professionnelle » que « recherche » : le modèle géométrique étant au cœur des problématiques, il s’agit de travailler sur les méthodes de génération automatique d’objets 3D et sur les algorithmes de traitement de la géométrie dans les contextes de la conception assistée par ordinateur, du rendu, de l’animation, de la réalité virtuelle et augmentée et de l’industrie du jeu vidéo.
Pédagogie
FUNDAMENTAL PREREQUISITES
Information non disponibleFUNDAMENTAL PREREQUISITES
Information non disponibleLEARNING SITES
- SCIENCES, Marseille Luminy
LEARNING AND RESEARCH
The GIG curriculum is both research- and industry-oriented, with no explicit distinction.After the master, the students will be able to apply to industry positions (graphic developers for video games, 3D engines, graphic algorithms, simulation, VR and AR, geometric data analysis, real-time graphic applications, mobile graphic applications) or to continue in the academic world and apply for a PhD position. National research communities are supporting the master GIG : AFIG (Computer Graphics French Association), GTMG (Geometric Modeling Workgroup), GT GeoDis (Discrete Geometry Workgroup), GdR IGRV (Computer Graphics and Virtual Reality Workgroup).
Information non disponibleMembers of the pedagogical team of the master GIG are members of the LIS lab (Computer Science and Systems) in the following research teams : G-Mod, ACRO, QARMA, BDA. Other members come from ENSAM (Arts et Métiers), or other labs of the area.
Information non disponiblePROFESSIONAL SKILLS TO BE ACQUIRED
Information non disponibleINTERNSHIPS AND SUPERVISED PROJECTS
Information non disponibleFURTHER EDUCATION
Information non disponibleLEARNING COURSES LIST
FURHER INFORMATION
Pedagogical Secretariat :
- Sylvie RISCH, sylvie.risch@univ-amu.fr, tél. : 04.13.94.19.62
Inscription
SCHOOL REGISTRATION
Typical courses can be access by- Initial Formation
- Continious formation